featured-image

نکاتی درباره‌ی الکترود استیل

موفقیت فرآیند جوشکاری استیل توسط یک میله جوشکاری یا الکترود جوش تعیین می‌شود. الکترودهای جوشکاری یک ماده واسطه‌اند که برای اتصال دو فلز استفاده می‌شوند. الکترود استیل در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارند و این هدف ماشین‌آلات است که کاربرد آنها را تعیین می‌کند. انتخاب الکترودهای جوش مناسب در ابتدا برای دستیابی به نتایج یکپارچه بسیار مهم است. برای این منظور نمودار ترکیب الکترود و فلز می‌تواند مفید و باعث راحتی کار شما باشد.

جدای از تطبیق ترکیب فلز پایه با الکترود، تطبیق حداقل استحکام کششی الکترود با مقاومت کششی فلز هم ضروری است چون از ترک خوردن یا سایر آسیب‌های فلزی در طول فرآیند جوشکاری جلوگیری می‌کند. الکترودهای استیل در برابر حرارت و آتش هم مقاوم و بادوام‌اند و نگهداری آنها نسبتا آسان است. این الکترودها همچنین ارزان‌تر از الکترودهای استیل کربنی‌اند و بنابراین، اگر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه و بهبود بهره‌وری هستید، می‌توانند یک گزینه عالی باشند. با وجود تمام این ویژگی‌ها، الکترودهای استیل خواص مشابه استیل کربنی را ندارند.

راهنمای خرید الکترود استیل | آلیاژ جوش پارسه

موارد استفاده از الکترود استیل

از طرف دیگر الکترودهای دیگر می‌توانند با هر دو کار کنند و تعیین ضخامت فلز پایه شما می‌تواند به تعیین الکترود مناسب برای فرآیند جوشکاری کمک کند. به عنوان مثال، مواد ضخیم‌تر، الکترودهایی با شکل پذیری بالا و هیدروژن کم را می‌طلبند. در حالیکه، برای مواد جوشکاری نازک‌تر، الکترودهای قوس نرم با قطرهای کوچکتر ضروری است. این امر نفوذ کم عمق را تضمین و به جلوگیری از سوختن مواد نازک‌تر کمک می‌کند.

در همین زمینه:  درباره جوشکاری تیگ TIG چه می دانیم / بخش دوم

اساساً، قبل از انتخاب الکترود، باید روش جوشکاری خود را بدانید چون موقعیت جوش شما بر روی الکترود جوشکاری که استفاده می‌کنید تاثیر می‌گذارد. به این ترتیب، شما باید از نوع مناسب فلز پرکننده استفاده کنید. الکترودهای جوشکاری SS از نظر روکش و ایجاد جوش مناسب یک انتخاب عالی هستند و جوش آنها کیفیت سطح ِبهتر و ریزساختار بهتری خواهد داشت.  الکترودهای استیل در برابر خوردگی مقاوم‌تر و بطور کلی ایمن‌تراند.

 

الکترود استیل E309

الکترود استیل E309-16 یکی از پرمصرف‌ترین انواع الکترودهای استیل است. این الکترود جوشکاری، از استیل Cr23Ni13 تشکیل شده است و فلز ته نشین شده آن مقاومت خوبی در برابر ترک و اکسیداسیون دارد. در جوشکاری سطوح، کار با روکش استیل خیلی موثر است، با این حال قبل از استفاده از آن‌، سطوح باید به درستی تمیز شوند تا مزایای آن به حداکثر برسد. قطر الکترود بسته به ضخامت ماده جوش داده شده متفاوت خواهد بود. در نتیجه برای پروژه جوشکاری، استفاده از الکترودی با قطر مناسب خیلی مهم است چون این نکته می‌تواند در کاهش هزینه‌های جوش به شما کمک کند. علاوه بر این، الکترودها ممکن است برای حذف آب اضافی نیاز به خشک کردن در کوره داشته باشند.

الکترودهای آغشته به آب می‌توانند در جوش باعث ایجاد تخلخل و هیدروژن شوند. الکترودهای جوشکاری E309-16 برای کاربردهای مختلف جوشکاری در دسترس‌اند و نسبت به الکترودهای استیل کربنی راندمان رسوب گذاری بالاتری دارند. این ویژگی باعث می‌شود آنها برای کاربردهایی مثل جوش دادن ورقه‌های فلزی نازک، گزینه‌ای عالی باشند.

خرید الکترود استیل | آلیاژ جوش پارسه

این الکترودهای جوش هم خیلی مقرون به صرفه‌اند و می‌توانند هزینه‌های جوشکاری را تا ۶۶.۴٪ کاهش بدهند. استیل یک فلز سخت است که در برابر خوردگی و قرار گرفتن در معرض اسید مقاومت دارد.

در همین زمینه:  آنچه باید درباره جوشکاری میلگرد بدانید

خرید الکترود استیل

شما می‌توانید جهت خرید الکترودهای استیل ایدن (محصولی از کمپانی بزرگ سوپرن هند / Superon India) با نمایندگی انحصاری این الکترود در ایران یعنی شرکت «آلیاژ جوش پارسه» ارتباط برقرار کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

there is no comment's for this post