درباره جوشکاری تیگ TIG چه می دانیم / بخش دوم

در بخش اول این مطلب به برخی ویژگی های جوشکاری تیگ TIG اشاره کردیم. در بخش دوم با این جوشکاری بیشتر آشنا می‌شویم.

 

جنبه های مثبت و منفی جوشکاری تیگ TIG

جوشکاری تیگ TIG، برای طیف وسیعی از فلزات متنوع بسیار مناسب است. با این حال، مثل هر روش جوشکاری دیگری، جوشکاری تیگ هم دارای مزایا و معایبی است که در اینجا به اصلی‌ترینِ این موارد اشاره می‌شود؛ لطفا مطلب را دنبال کنید:

 

مزایای استفاده از جوشکاری تیگ TIG

– جوشکاری تیگ TIG برای فلزاتی که ضخامت‌های خیلی متفاوتی دارند و حتی برای ورقه‌های خیلی نازکی که ممکن است به سختی با سایر روشهای جوشکاری به هم جوش بخورند (یا اصلا جوش نخورند)، مناسب است.

– از نظر زیبایی ظاهری، کنترل قوس و حوضچه جوش عالی در جوشکاری تیگ TIG، باعث نتیجه کار تمیز و جذابی می‌شوند. چون غالبا ورودی گرما با جریان الکتریکی تعیین و با پدال پا کنترل می‌شود، برای کنترل دقیق مهره جوش، می‌توانید حوضچه جوش را گرم یا سرد کنید. همین باعث می‌شود که این روش جوشکاری برای جوش‌های تزیینی بر روی مجسمه‌ها، سازه‌های معماری و کارهای مرتبط با خودرو ایده‌آل باشد.

– انجام جوشکاری تیگ TIG در هر موقعیتی و پوزیشنی امکانپذیر است: عمودی، افقی و سربالا. (بیشتر بدانیم: انواع جوشکاری و پوزیشن‌های جوشکاری را بشناسیم بخش اول / بخش دوم / بخش سوم)

در همین زمینه:  تفاوت بین جوشکاری سیم‌جوش و جوشکاری الکترود

– حداقل دود ِایجاد شده و گاز محافظ بی‌رنگ به این معناست که در حین کار، قطعه کار براحتی دیده می‌شود.

– جوشکاری تیگ TIG خیلی تمیز است  و در مقایسه با سایر روشها ریخت و پاش، دود و جرقه یا بخار کمتری دارد. به همین دلیل، با انتخاب آن در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی می‌کنید.

– این جوش‌ها نسبت به بقیه، خیلی شکل‌پذیرتر(شکنندگی کمتری دارند)، محکم‌تر و در برابر خوردگی مقاوم‌تر‌اند.

– بهترین دستگاه‌های جوشکاری تیگ TIG امکان جوشکاری چوبی سنتی را هم برای شما فراهم می‌کنند.

جوشکاری تیگ

معایب جوشکاری تیگ TIG

– جوشکاری تیگ TIG حتی وقتی توسط جوشکارهای ماهر انجام می‌شود سرعتش اغلب کندتر از بقیه روش‌هاست.

– یادگیری جوشکاری تیگ TIG به دلیل پیچیدگی، نسبت به بقیه جوشکاری‌ها سخت‌تر است. اما با توجه به نتایج خیلی خوب ِاین روش، ارزشش را دارد که برای پیشرفت کارتان وقت بگذارید و صبور باشید.

– چون حفظ جریان ثابت گاز بر روی حوضچه جوشکاری خیلی مهم است، انجام این جوشکاری در خارج از محیط کارگاه می‌تواند پر چالش‌ باشد.

– در مقایسه با دستگاه‌های جوشکاری پایه چوبی، دستگاه جوشکاری تیگ TIG گران‌تر است. با این حال، اگر می‌خواهید به این روش مسلط شوید و از مزایای آن بهره ببرید، ارزش دارد که روی کیت مرغوب، لوازم جانبی و مواد مصرفی با کیفیت عالی سرمایه‌گذاری کنید.

 

ارزشمندی جوشکاری تیگ TIG

اجازه ندهید هیچ چیزسرمایه‌گذاری روی تجهیزات با کیفیت، تمرین سخت و تسلط بر هنر و صنعت جوشکاری تیگ را به تعویق بیاندازد. از بین تمام فرآیندهای جوشکاری، این روش همچنان بیشترین کاربرد را دارد. همچنین یکی از جادوهایی است که قادر به ارائه زیبا‌ترین، با کیفیت‌ترین و چشمگیرترین جوش‌هاست.

در همین زمینه:  فرآیند جوشکاری با قوس غوطه‌ور یا زیرپودری

یکی از نکات ارزنده این جوشکاری اینست که اغلب پیش‌گرم کردن فلزات تا حدود ۴۰۰ درجه فارنهایت یا ۲۰۴ درجه سانتیگراد، از ترک‌خوردگی ناشی از انبساط یا انقباض بر روی فولاد ضد زنگ جلوگیری می‌کند.

جوشکاری تیگ

محصولات ما برای جوشکاری تیگ TIG

 

شرکت آلیاژ جوش پارسه تمام محصولات خود را کاملا قابل اطمینان و باکیفیت عرضه می‌کند که همگی در سخت‌ترین محیط‌های جوشکاری مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. تامین تجهیزات جوشکاری تیگ TIGبرای ما خیلی آسان است و نتایج ارزنده‌ای برای مصرف کننده به بار می‌آورد.

سال‌ها تجربه ارزنده شرکت آلیاژ جوش پارسه در تولید قابل اعتماد‌ترین قطعات و ملزومات جوشکاری، بدون شک به مشتریان کمک می‌کند که با تهیه مواد و ابزار درست و تضمینی‌، هزینه‌های اصلی و حاشیه‌ای کار خود را پایین نگه دارند. چون ما با توجه به این ضرب‌المثل انگلیسی: « هنوز آنقدر پولدار نشده‌ام که جنس ارزان بخرم.»، موقعیت و احساس مشتریان خود را در موقع خرید درک می‌کنیم. پس شما دوست عزیز، در تهیه مواد و لوازم جوشکاری مورد نیازتان دقت کافی به خرج بدهید.

 

منبع:

https://www.r-techwelding.co.uk/what-is-tig-welding