featured-image

آیا انتخاب جوشکاری بعنوان یک شغل ارزشمند است؟

هیچ شغلی که برای همه مناسب باشد وجود ندارد، بنابراین لازمست که علایق، استعدادها و اهداف خود را موقع تصمیم‌گیری برای هر مسیر شغلی در نظر بگیرید. جوشکاری نوعی حرفه است که معمولاً به آموزش فنی، دانش تخصصی، قدرت بدنی و توجه زیاد به جزئیات نیاز دارد. اگر به سرمایه گذاری در آموزش جوشکاری فکر می‌کنید، زمان آن رسیده که گزینه‌های خود را بسنجید، با جوشکاران با تجربه در این زمینه صحبت کنید و دست به کمی تحقیق بزنید. این به شما کمک می‌کند تا نسبت به اینکه آیا جوشکاری شغل مناسبی برای شما هست یا خیر به درک بهتری برسید.

 

دلایل ارزشمندی شغل جوشکاری!

آموزش نسبتاً کوتاه، ایجاد فرصت‌هایی برای سفر و کسب درآمد خوب تنها چند دلیل است که نشان می‌دهد جوشکاری می‌تواند شغلی ارزشمند باشد.

در این نوشتار به دیگر دلایل برای در نظر گرفتن جوشکاری به عنوان یک شغل، نگاه دقیق‌تری می‌اندازیم:

شغل جوشکاری | آلیاژ جوش پارسه

۱. جوشکاران از امنیت نسبی شغلی برخوردارند

تا زمانی‌که ساختمان‌ها، پل‌ها، اتومبیل‌ها، کشتی‌ها و سایر سازه‌های صنعتی ساخته می‌شوند، احتمالاً جوشکارها برای اتصالات این محصولات پیچیده مورد نیاز خواهند بود. جوشکاری در صنایع مختلف از هوافضا گرفته تا نفت و معدن و تولید استفاده می‌شود و معمولاً یک مسیر شغلی پایدار است. تقاضا در سراسر کشور نسبتاً ثابت و جوشکار در سراسر جهان مورد نیاز است. چشم انداز شغلی به ویژه برای جوشکارانی که مایل به جابجایی هستند می‌تواند خیلی بهتر باشد.

در همین زمینه:  جوشکاری فلزات آهنی (بخش اول)

 

۲. جوشکاری می‌تواند از نظر فیزیکی مفید باشد

همه دوست ندارند با دستان خود کار کنند، اما برای کسانی که دوست دارند، جوشکاری حرفه‌ای رضایت‌بخش است.

برای کسانی که عاشق چالش‌های فیزیکی هستند، جوشکاری می‌تواند به استقامت و مهارت زیادی نیاز داشته باشد. جوشکاری بعنوان یک کار فیزیکی، به مهارت دستی، قدرت و استقامت نیاز دارد. اما چون دستگاه‌های جوشکاری در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارند، خصوصا کار بصورت تیمی می‌تواند فرصت‌هایی به مراتب بیشتر برای درخشش افراد تیم با ویژگی‌ها و مهارت‌های مکمل فراهم کند.

در حالی که بعضی از مسیرهای شغلی ِانتزاعی‌تر پروژه‌های تمام شدهء فیزیکی را نمی‌توانند ارائه بدهند، جوشکاری معمولاً قادر به ارائه آن است. به پایان رساندن یک پروژه و نگاه کردن به کار ِبه خوبی انجام شده، می‌تواند با احساس عمیقی از موفقیت همراه باشد. برای کسانی که عاشق تبدیل فلز و ایجاد پروژه‌های باورنکردنی و مفیدی هستند که اهداف مهم بسیاری را برآورده می‌کنند، هنر جوشکاری رضایت قلبی زیادی را بهمراه می‌آورد.

و برای افرادی که واقعاً یک روز ساختاریافته را دوست دارند، مشاغل جوشکاری معمولاً دارای نوعی شروع و پایان ِروزانه با وظایف یا اهداف خاصی است که می‌تواند به احساس بهره‌وری کمک کند.

مهارت جوشکاری | آلیاژ جوش پارسه

۳. جوشکاران می‌توانند مهارت خود را تخصصی کرده یا گسترش دهند

در حالی که در یک دورهء آموزشی جوشکاری بیشتر جوشکاران از همان سطح اولیه شروع می‌کنند، با پیشرفت شغلی شما می‌توانید برای ادامه مسیرهای مختلفی را انتخاب کنید.

همانطور که قبلا ذکر شد، جوشکاری در خیلی از صنایع مورد نیاز است. علاوه بر مواردی که قبلاً نام بردیم، جوشکاری به مهندسی، حیطه رباتیک، انرژی، کشتی‌های تفریحی، کشاورزی، ارتش و غیره هم مرتبط است. به عنوان مثال، جوشکاری زیر آب یکی از مسیرهای تخصصی است که در آن جوشکاران در شرایط زیر دریا برای تعمیر خطوط لوله، سدها، کشتی‌ها و سایر سازه‌ها کار می‌کنند.

در همین زمینه:  درباره نقطه ذوب فلزات چه می دانیم (بخش اول)

بعد از تبدیل شدن به یک جوشکار با تجربه، سایر راه‌های پیشرفت شغلی جوشکاری، خارج از اتصال فلز، هم ممکن است در دسترس باشند. به عنوان مثال، آموزش، بازرسی، فروش یا مدیریت پروژه، گزینه‌های مرتبطی هستند که به تجربه جوشکاری اما به سطح متفاوتی از تخصص ِآن مثل مهارت‌های آموزشی یا فروش نیاز دارند. بعضی از جوشکاران هم کارآفرین می‌شوند و کسب و کار شخصی خود را راه‌اندازی می‌کنند.

 

۴. جوشکاران ممکن است فرصت‌هایی برای سفر داشته باشند

از آنجایی که در سرتاسر جهان به جوشکار نیاز است، مسافرت می‌تواند گزینه‌ای برای بعضی از جوشکاران باشد. اگر عاشق دیدن مناظر جدید، تجربه فرهنگ‌های مختلف و اغلب جابجایی هستید، تبدیل شدن به یک جوشکار سیار (و حتی سیاح) ممکن است جذاب باشد!

برای بعضی از جوشکاران، سفر یک روش انتخابی زندگی است و آن را یک مزیت شغلی می‌دانند. این «جنگجویان جاده» اغلب ممکن است به مکان‌های دوردست سفر کنند، از مکان‌های منحصربه‌فرد بازدید کنند، در رستوران‌های محلی مختلف غذا بخورند و با افراد جدید و موارد دیگر ملاقات داشته باشند.

بعضی از مشاغل جوشکاری به طور رسمی نیاز به مقدار معینی از سفر دارند، مثل سفرهای هفتگی. این سفر ممکن است محلی، ملی یا غیره و شامل اتاق‌های هتل با پرداخت هزینه و کمک هزینه غذا باشد.

سایر انواع کارهای جوشکاری ممکن است فقط به مسافرت گهگاهی نیاز داشته باشند، مثل مکان‌های داخلی و بومی یا بین‌المللی و خارج از محل.

قبل از شروع کار جوشکاری، این می‌تواند ایده خوبی باشد که تعیین کنید چه سطحی از سفر برای‌تان راحت است یا شما را هیجان‌زده می‌کند.

در همین زمینه:  شش نکته مهم برای علاقمندان به جوشکاری

مهارت جوشکاری | آلیاژ جوش پارسه

۵. شروع جوشکاری نسبتاً آسان است

خبر خوب برای هر کسی که علاقمند به حرفه جوشکاری است اینکه برای ثبت نام در مدرسه حرفه‌ای به چیزی بیش از دیپلم دبیرستان نیاز ندارید. بعد از آن ممکن است فقط چند ماه طول بکشد تا مهارت‌های سطح اولیه مورد نیاز برای شروع به جستجوی مشاغل جوشکاری را به دست آورید.

در حالی که بعضی افراد انتخاب می‌کنند که وارد دوره کارآموزی شوند یا مدرک دو ساله فناوری جوش را دریافت کنند، ولی این برای شروع کار اصلاً ضروری نیست.

مدارس حرفه‌ای به طور کلی آموزش جوشکاری پایه، آموزش ایمنی و آموزش تجهیزات را ارائه می‌دهند و معمولاً تمرین عملی در کنار آموزش کلاسی توسط جوشکارهای با تجربه انجام می‌گیرد.

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

there is no comment's for this post