featured-image

نحوه انتخاب سیم‌جوش یا الکترود استیل مناسب

سیم‌‌های پرکننده جوش از آلیاژ یا فلزات بدون آلیاژ ساخته شده‌ و در ایجاد اتصال از طریق جوش، لحیم‌کاری سخت (یا بِرِیزکاری) استفاده می‌شوند؛ به این ترتیب که وقتی ذوب می‌شوند، به درون فضای بین دو فلز می‌ریزند. فلز پرکننده در چندین ترکیب مختلف از سرب، نقره، قلع، روی، مس و آلومینیوم موجود است. الکترود استیل از مواد جوشکاری رایج در صنعت جوشکاری است. با این حال، انواع مختلفی از گزینه‌های جوشکاری استیل در دسترس است و شما باید مراقب فلز پرکننده‌ای باشید که به داخل آن نفوذ می‌کند.

در این نوشتار نگاهی می‌اندازیم به عواملی که باید موقع انتخاب فیلرها در جوشکاری استیل (فولاد ضدزنگ) در نظر گرفته شود:

 

۱. مواد پایه برای جوشکاری

شما باید بدانید که کدام فیلربا کدام فلز پایه بهترین تطابق را دارد. در واقع هر دو خواص شیمیایی و مکانیکی فلز پرکننده باید با فلز پایه مطابقت داشته باشد.

الکترود استیل | آلیاژ جوش پارسه

#image_title

۲. موقعیت جوش

با اینکه موقعیت جوشکاری مسطح ایده‌آل‌ترین موقعیت است، گاهی هم جوشکارها باید در موقعیت‌های افقی، عمودی و بالای سر  کار کنند. همیشه فیلر SS را انتخاب کنید که بیشترین تطبیق پذیری و کارایی را در موقعیت جوشکاری مورد نیاز ارائه می‌دهد.

یکی از محبوب ترین الکترودها، الکترود استیل E308 است چون استحکام خوبی دارد و می‌تواند در همه موقعیت‌ها استفاده شود.

 

۳. فرآیند جوشکاری

انتخاب فیلر در جوشکاری استیل نیز به نوع روش جوشکاری شما بستگی دارد. مواد سیم جوش میگ نیاز به پرکننده مصرفی دارد که می‌تواند توسط قوس ذوب شود و یک جوش با کیفیت ایجاد کند. برعکس، جوشکاری از طریق سیم تیگ نیاز به تغذیه دستی فیلر به حوضچه مذاب دارد. به همین خاطر، توصیه می‌شود از سیم‌جوش تنگستن ER347 مرجع استفاده کنید.

در همین زمینه:  مشکلات نفوذ در فولاد ضد‌زنگ در جوشکاری با قوس غوطه‌وری

 

۴. فلزات غیر مشابه

وقتی شما در حال ایجاد میله جوش SS به MS هستید، به فیلر مناسبی نیاز دارید تا به حفظ مقاومت خوردگی برتر فولاد ضد زنگ کمک کند و مانع از نقص ترک داغ شود.

سیم‌جوش استیل | آلیاژ جوش پارسه

#image_title

۵. عملیات حرارتی بعد از جوش

عملیات حرارتی بعد از جوشکاری یک تکنیک ضروری برای کاهش تنش پسماند ناشی از جوشکاری و تعمیر آن است. ماده جوشکاری فیلر باید قابلیت تولید جوش‌هایی را داشته باشد که بتواند اعمال گرما را تحمل کند.

 

قیمت سیم جوش و الکترود استیل

قیمت فیلرهای جوشکاری از تولید کننده‌ای به تولید کننده دیگر متفاوت است. توصیه می‌شود پیش از درنظر گرفتن قیمت، از کیفیت الکترود و سیم‌جوش استیل مطمئن شوید. سیم‌جوش‌ها و الکترودهای استیل  شرکت آلیاژ جوش پارسه، با برترین متریال دنیا تولید و عرضه می‌شوند. جهت استعلام قیمت الکترود و سیم‌حوش استیل با واحد فروش ما (تلفن: 09367661009) در تماس باشید.

 

منبع: D&H Secheron

دیدگاه شما

there is no comment's for this post