featured-image

شش نکته مهم برای علاقمندان به جوشکاری

شش نکته مهم برای شما که می‌خواهید جوشکاری را بیاموزید

بسیاری از مردم بر این باورند که یادگیری نحوه جوشکاری می‌تواند به آنها کمک کند تا به شغلی برسند که با آن امرار معاش کنند. این فرضیه درستی است، به خصوص اگر می‌خواهید به مراتبی مثل بازرس جوشکاری یا مهندسی برسید. قبل از اینکه آماده باشید تا به حرفه جوشکاری بپردازید، باید درک کنید که این کار بلافاصله همه چیز را سر‌و‌سامان نمی‌دهد. این فن هم دشواری‌های خودش را دارد که همیشه با آن همراه است. علاوه بر این، موارد زیادی وجود دارد که قبل از شروع کار به عنوان یک جوشکار، مطمئن شوید آنها را درک کرده و شناخته‌اید:

 

۱. مدرک جوشکاری شبیه به مدرک دانشگاهی دوره‌ی ۴ ساله ندارد

فن جوشکاری یک تجربه یادگیری عملی است و باید زمان زیادی را صرف یادگیری‌اش کنید، آنهم در حالت ایستاده. در بیشتر مواقع، در طول کلاس خود برای کارآموزی در زمینه نحوه جوشکاری، دو تجربه مختلف خواهید داشت. اول، باید زمان زیادی را صرف یادگیری در کلاس درس کنید که طی آن می‌توانید مرحله تئوری همه ظرایف کار را بیاموزید. بعد، لازمست که دوره یادگیری در کارگاه را بگذرانید. این همان چیزی است که ما آن را آزمایشگاه می‌نامیم، و در خلال آن به شما فرصت داده می‌شود تا با تجهیزاتی که برای جوشکاری در اختیارتان می‌گذارند تمرین کنید. این یک شروع عالی برای کسانی است که می‌توانند از طریق تمرین بهتر بیاموزند، و در ضمن صرفنظر کردن از این کلاس، برای هیچیک از کارآموزان چندان سودمند نخواهد بود.

در همین زمینه:  چرا الکترود جوشکاری را روکش می‌کنند؟ (بخش دوم)

آموزش جوشکاری

۲. یادگیری ِعملی جوشکاری دقیقاً چیست

استفاده از تجهیزات جوشکاری خیلی هم ساده نیست: تعداد زیادی دکمه در دستگاه‌ها وجود دارد که برای استفاده صحیح از آنها باید تنظیم و کالیبره شوند. طی فرصت‌هایی که در آزمایشگاه به شما داده می‌شود باید با این دستگاه‌ها کار کنید، تا نحوه استفاده از آنها را خوب یاد بگیرید. همچنین در آزمایشگاه نحوه کارکرد اَپ ِمربوط به کار روی زاویه‌ها و گوشه‌ها و چگونگی ساخت مهره روی جوش را یاد می‌گیرید. علاوه بر این، برای اخذ گواهینامه مجبور به گذراندن امتحاناتی هستید که در کلاس‌ها برای‌تان در نظر گرفته شده است.

 

۳. آیا واقعاً می‌شود از کتاب، نحوه جوشکاری را یاد گرفت

کتاب واقعاً می‌تواند به یک جوشکار ِتازه کار کمک کند تا خیلی بیشتر از آنچه در کلاس می‌آموزد را یاد بگیرد، مثلا: درک اینکه چرا بعضی از چیزها هنگام جوشکاری اتفاق می‌افتد و یا روش‌های پیشگیری از برخی مشکلات که ممکن است موقع جوشکاری به وجود بیاید؛ یادگیری این نکات می‌تواند از فرد یک جوشکار بهتر بسازد.

 

۴. با چه اندازه از دقت می‌شود کار شما را در زمینه جوشکاری درجه‌بندی کرد

وقتی دروس جوشکاری را می‌گذرانید، براساس چیزهایی که هم از استاد خود می‌آموزید و هم از کتاب، باید آزمون بدهید. همچنین به شما پروژه‌ای می‌دهند که شامل جنبه‌‌هایی است که استادتان انتخاب کرده است. بعد از گذراندن این مراحل، شما براساس جوشکاری‌تان که باید مطابق استاندارد باشد، تعیین صلاحیت و درجه‌بندی می‌شوید.

آموزش جوشکاری

۵. تفاوت یادگیری نحوه جوشکاری در محیط دانشگاه و در محیط‌های دیگر

در واقع برای یادگیری جوشکاری روش‌های مختلفی وجود دارد ولی تعدادی از موقعیت‌های جوشکاری، علاوه بر مهارت به مدرک شما هم نیاز دارند. دستیابی به پست‌هایی مثل مهندسی یا بازرسی جوشکاری بدون داشتن مدرک، حداقل ۱۲ سال طول می‌کشد. علاوه بر این، دانشگاه مهارت‌های ظریفی را هم در کنار این فن به شما می‌آموزد که چشم‌انداز گسترده‌تری مثل توانایی برقراری ارتباط یا درک هزینه‌ها را برای‌تان تامین می‌کند.

در همین زمینه:  تاریخچه جوشکاری (بخش چهارم)

 

۶. آیا دانشگاه واقعا برای شما مناسب است

جوشکاری، در جهان آسان‌ترین چیز برای مطالعه نیست، اما در واقع در جهان هیچ چیزی آسان نیست. اگر علاقه‌مند به یادگیری نحوه جوشکاری هستید، مطالعه جوشکاری برای شما مفید خواهد بود. اگر می‌خواهید شروع به تحصیل کنید، آشنایی با ابزارهای مربوطه می‌تواند برای‌تان سودمند باشد. نگران نباشید، گرچه گرفتن مدرک جوشکاری کار بیهوده ای بنظر می‌رسد، اما در حقیقت انجام این کار بیش از آنکه فکرش را بکنید مثمر ثمر است.

منبع:

https://weldingclassesnearme.com/articles/the-6-most-important-things-to-know-if-you-plan-to-learn-welding/

 

دیدگاه شما

there is no comment's for this post