featured-image

جوشکاری میگ: ساده‌ترین روش جوشکاری برای یادگیری!

چیزی به نام “ساده‌ترین روش جوشکاری”، در واقع موضوعی خیالی است، اما جوشکاری میگ با گاز بی اثر فلز یا میگ (MIG) به طور کلی به عنوان یکی از مناسب‌ترین انواع جوشکاری برای مبتدیان در نظر گرفته می‌شود. این فرآیند جوشکاری گاهی اوقات به عنوان “تفنگ چسب داغ” هم در عالم جوش شناخته می‌شود چون از یک تفنگ دستی و یک منبع تقریباً بی پایان سیم جوش استفاده می‌کند که از یک دستگاه تغذیه می شود.

چرا مبتدیان با جوشکاری میگ شروع می‌کنند؟

خیلی از انواع مختلف تکنیک‌های جوشکاری معمولاً در یک برنامه آموزشی جوشکاری آموزش داده می‌شوند، مثل جوشکاری قوس فلزی محافظتی، تیگ و شار. روش میگ اغلب توسط جوشکاران خبره برای مبتدیان پیشنهاد می‌شود چون به فرد امکان می‌دهد تمام کنترل‌های لازم را روی دستگاه جوش از قبل تنظیم کند، مثل سرعت سیم و استفاده از گاز محافظ.

جوشکاری میگ یک جوش تمیز و بدون سرباره ایجاد می‌کند و می‌تواند بر روی انواع فلزات با ضخامت‌های مختلف انجام شود. این روش برای مبتدیان عالی است چون به حداقل تجهیزات نیاز دارد و حتی افراد غیر ماهر هم می‌توانند آن را انجام بدهند.

 

جوشکاری میگ چطور کار می‌کند

این جوشکاری که گاهی اوقات به نام جوشکاری قوس فلزی با گاز (GMAW) هم شناخته می‌شود، با جوشکاری “استیک” تفاوت دارد.

جوشکاری استیک اولین نوع فرآیند جوشکاری الکتریکی بود که اختراع شد و احتمالاً همان چیزی است که خیلی از مردم موقع فکر کردن به جوشکاری به آن فکر می‌کنند: یک میله جوش (یا الکترود) که به جریان الکتریکی متصل است. این فرآیند که برای شروع متکی به یک استارت اصطکاکی است می‌تواند برای جوشکاران مبتدی خسته کننده باشد.

جوشکاری میگ برای مبتدیان | آلیاژ جوش پارسه

#image_title

از طرف دیگر، شروع جوشکاری میگ می‌تواند خیلی آسان باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ماشه تفنگ دستی را بکشید تا دستگاه شروع به تغذیه سیم جوش مصرفی از طریق تفنگ کند.

در همین زمینه:  مبانی جوشکاری مگ

دو نوع سیم برای استفاده وجود دارد: هسته شار یا سیم جامد. هسته شار دارای یک پوشش محافظ در داخل سیم است، اما سیم جوش میگ جامد به استفاده از گاز محافظ نیاز دارد که همان هدف هسته شار را انجام می‌دهد. هر دو روش ناحیه جوش را از آلاینده‌هایی مثل نیتروژن یا اکسیژن پاک می‌کنند. شروع کار با هسته شار برای مبتدیان آسان‌تر است.

 

پنج مزیت جوشکاری میگ برای مبتدیان

دلایل دیگر برای اینکه چرا جوشکاری میگ برای مبتدیان توصیه می‌شود:

  1. وقتی دستگاه جوش میگ را به درستی تنظیم و تنظیم کردید، به طور کلی می‌توانید به طور مداوم جوش‌های قوی و صاف ایجاد کنید.
  2. جوش میگ را تقریباً می‌شود بر روی هر نوع فلز و با هر ضخامتی از جمله فولاد ضد زنگ، فولاد کربنی، آلومینیوم، منیزیم، مس، نقره و سایر آلیاژها انجام داد.
  3. شما می‌توانید سرعت و ولتاژ سیم را از قبل تنظیم کنید تا بهتر روی جوش تمرکز کنید و نیازی به فکر کردن در مورد میزان پرکننده، گاز یا گرما برای اعمال نداشته باشید.
  4. جوشکاری میگ حداقل پاشش را تولید می‌کند و به طور کلی به تمیز کردن کمتری نسبت به سایر انواع جوشکاری نیاز دارد.
  5. حتی اگر موقع شروع کار، جوش‌ها کاملاً زیبا نباشند، معمولاً باز هم به طور کلی موفق خواهند بود. کار نیکو کردن از پر کردن است!

 

۱۰ نکته مهم در جوشکاری میگ برای مبتدیان

آموزشگاه جوشکاری با کمک یک مربی مجرب جوشکاری می‌تواند مکانی عالی برای تمرین جوشکاری میگ باشد. چه در کلاس‌های جوشکاری ثبت نام کرده باشید و چه بخواهید به تنهایی این فن را یاد بگیرید، نکاتی وجود دارد که هنگام جوشکاری میگ باید در نظر داشته باشید:

در همین زمینه:  بهترین گاز برای جوشکاری میگ بر روی فولاد ملایم

جوشکاری میگ برای مبتدیان | آلیاژ جوش پارسه

  1. اگر روی یک دستگاه جوش میگ سرمایه‌گذاری می‌کنید، دستگاهی بخرید که هم گاز و هم سیم شار داشته باشد. این علاوه بر افزایش سطح مهارت دستگاه، به شما هم انعطاف بیشتری می‌دهد.
  2. قبل از شروع، یاد بگیرید که چگونه دستگاه جوش میگ خود را تنظیم کنید. تنظیم درست سرعت سیم و ولتاژ می‌تواند باعث ایجاد جوش خوب و یا شکستن آن شود.
  3. قبل از شروع یک پروژه مهم جوشکاری، تسلط بر موقعیت‌های مختلف جوشکاری را تمرین کنید. علاوه بر موقعیت مسطح، یاد بگیرید که چگونه به صورت افقی، عمودی و بالای سر جوشکاری کنید.
  4. جوشکاری اتصالات گوشه، فیله، اتصالات لبه و مفاصل T را تمرین کنید. تسلط بر این تکنیک‌ها قبل از شروع یک پروژه بزرگ می‌تواند باعث صرفه جویی زیادی در زمان و پول و مانع از ناامیدی شما شود.
  5. همیشه از ماسک جوشکاری و تمام وسایل ایمنی استفاده کنید. حتماً از لباس‌ها و چکمه‌های مقاوم در برابر آتش و گوش‌گیر یا گوش‌بند استفاده کنید.
  6. هر وقت می‌توانید از هر دو دست روی تفنگ جوش استفاده کنید. این می‌تواند کنترل و ایمنی بیشتری را برای مبتدیان فراهم کند تا کم‌کم به حرکت جوش عادت کنید. تا زمانی که با جوشکاری راحت نباشید، کار با دو دست الزامی‌ست.
  7. فاصله تفنگ جوشکاری خود را با فلزی که جوش می‌دهید کوتاه بگیرید. چون در فاصله نزدیکتر، می‌توانید کنترل بیشتری داشته باشید.
  8. وضعیت بدنی مناسب و ثابتی داشته باشید. باید مطمئن شوید که روی پاهای خود ثابت می‌مانید تا تصادفاً سُر نخورید و زمین نیفتید.
  9. همیشه از تمیز بودن سطحی که می‌خواهید جوش دهید مطمئن شوید. چند ضربه خوب با یک برس سیمی کافی است. یک سطح کثیف می‌تواند باعث آلودگی و قوس ناپایدار شود.
  10. تفنگ میگ را در زاویه ۴۵ درجه نگه دارید. سعی کنید سرعت و طول قوس و همچنین جهت‌گیری بدن‌تان ثابت باشد. این می‌تواند به ایجاد یک جوش صاف و پایدار کمک کند.
در همین زمینه:  آشنایی با جوشکاری قوس پلاسما یا PAW

منبع: TWS

دیدگاه شما

there is no comment's for this post