featured-image

میز جوشکاری‌تان را خودتان بسازید! + ویدیو

برای انجام جوشکاری (به هر روشی) همیشه باید میز جوشکاری کنار دست‌تان باشد. این میز جوشکاری برای هرکسی که می‌خواهد به درستی و بدون هیچ گونه ناراحتی و مشکلی جوشکاری کند ضروری است. این نوشتار نحوه ساخت میز جوشکاری جوشکاری مناسب برای مغازه یا مصارف خانگی را به شما یاد می‌دهد!

 

نوع جوشکاری خود را مشخص کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که بدانید چه نوع جوشکاری می‌خواهید انجام دهید. چون ما نحوه ساخت میز جوشکاری جوشکاری برای جوشکاری تیگ یا استیگ را به شما آموزش می‌دهیم.

در اینجا در مورد نحوه چیدمان میز جوشکاری جوشکاری تیگ برای شما صحبت خواهم کرد. برای اینکه این فرآیند کار کند، باید یک دستگاه جوشکاری تیگ و یک قطعه گاز محافظ داشته باشید.

باید برای راه‌اندازی میز جوشکاری جوشکاری تیگ خود برنامه‌ریزی کنید! میز جوشکاری‌تان باید فضای کافی برای تجهیزات و اقلام اضافی کار مثل دودکش یا حتی کمپرسور هوا (در صورت نیاز) داشته باشد! یک تنظیم معمولی برای نحوه چیدمان میز جوشکاری جوشکاری تیگ چیزی شبیه به این است:

میز جوشکاری | آلیاژ جوش پارسه

#image_title

  • دستگاه جوش تیگ روی میز جوشکاری با دو چرخ؛ به این دلیل که بشود به راحتی آن را حرکت داد و فضای بیشتری برای ابزار و سایر لوازم در اختیار داشت.
  • یک طبقه خاص نگه داشتن سیلندرهای گاز محافظ، که معمولاً بزرگ‌تر از قرقره‌های سیم جوش هستند! توجه داشته باشید که فضایی در وسط بعنوان یک میز در نظر گرفته می‌شود، جایی که معمولاً مواد روی آن چیده و طوری مرتب می‌شوند که در حین فرآیند جوشکاری تیگ به ترتیب به آنها نیاز پیدا می‌کنیم.
  • یک میز جوشکاری با دو چرخ که می‌تواند برای هر ماده یا میله پرکننده‌ای استفاده شود، و در بالای آن هم یک منطقه مشخص بعنوان میزی در اختیار دارید که مواد لازم کارتان بر روی آن با ترتیب چیده می‌شود!
  • سینی دیواره‌دار را می‌توان برای نگهداری قرقره‌های سیم یا چیزهای بزرگ‌تر که ممکن است داخل میز جوشکاری جا نشوند استفاده کرد. اندازه آن به بزرگی قرقره‌های سیم‌تان بستگی دارد، اما خوبست که حداقل چیدمانی برای نحوه قرار دادن قرقره‌های سیم خود داشته باشید.
  • یک دستگاه دودگیر را که دارای شیلنگ بلند و کیسه فیلتر است می‌شود در جلوی این گاری آویزان کرد تا به تهویه بخار از محل جوشکاری کمک و همچنین از ورود بخار یا ذرات به ریه‌های شما جلوگیری کند!
در همین زمینه:  چند نکته کلیدی درباره جوشکاری قوسی با الکترود روکش‌دار (SMAW)

جوشکاری استیک (الکترود) معمولاً با دستگاه جوش میگ انجام می‌شود، یا در بعضی موارد، ممکن است نیاز به جوش دادن مواد ضخیم‌تر مثل فولاد ضد زنگ داشته باشید. طراحی میز جوشکاری‌مان برای جوشکاری چوبی، چیزی شبیه به این خواهد بود:

توجه داشته باشید که چطور به جای تعیین یک میز در بالای میز جوشکاری، دو فضا در طرفین وجود دارد تا بتوانید قرقره‌های سیم یا سایر میله‌های پرکننده را در آن قرار دهید.

همچنین، من این گاری را با دو چرخ طراحی کرده‌ام، چون معمولاً در مدت زمانی که شما در حال جوشکاری هستید، در یک نقطه ثابت قرار می‌گیرد!

آخرین چیزهایی که باید در نظر بگیرید اینست که با توجه به موادی که جوش می‌دهید، چقدر فضا در اختیار دارید؟

  • اگر کمبود فضا دارید، یک میز جوشکاری با دو چرخ برای جا دادن موادتان فضای کافی دارد.
  • اگر می‌خواهید مواد ضخیم‌تری مثل فولاد ضد زنگ را جوش بدهید، بهتر است میز جوشکاری بزرگ‌تر (چهار چرخه) داشته باشید که راحت‌تر هم حرکت می‌کند!
  • چیز مفیدی که بیشتر میز جوشکاری‌های جوشکاری دارند این است که برای وصل کردن دستگاه جوش به برق، دارای پریز برق هستند. اگر نیاز به جوشکاری در جایی خارج از مغازه خود داشته باشید، این چرخ عالی است چون به ژنراتور یا سیم‌کشی نیازی ندارد.
میز جوشکاری | آلیاژ جوش پارسه

#image_title

پایه‌های میز جوشکاری‌تان را با استفاده از اره رومیزی و مته مونتاٰژ کنید

اگر تمام قطعات خود را در اختیار دارید، وقت آنست که میز جوشکاری خود را مونتاژ کنید!

اولین گام این است که سوراخ‌هایی در قسمت زیرین میز تعبیه کنید تا تعداد چرخ‌های آن مشخص شود.

در همین زمینه:  مروری کوتاه بر جوشکاری قوسی فلز پوشش‌دار (SMAW)

در مرحله بعد، چهار چرخ را به همان شکلی که می‌خواهید به آن وصل کنید، و سپس از یک ابزار مونتاژ یا پیچ‌گوشتی برای محکم کردن اتصال آنها استفاده کنید!

در نهایت، همه چیز را با ترتیبی قرار دهید که در حین جوشکاری به آنها احتیاج پیدا می‌شود.

 

لوازم جانبی را بر اساس نحوه استفاده از آنها به میز جوشکاری خود اضافه کنید

در نهایت، لوازم جانبی مورد نیاز کارتان را اضافه کنید!

اگر از دستگاه جوشکاری میگ استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که میزتان پریز هم داشته باشد.

قفسه سیلندر گاز باید فضای کافی در بالای خود داشته باشد تا میله پرکننده بتواند در آن حرکت کند.

یک گاری با دو چرخ که می‌تواند برای هر ماده یا میله پرکننده‌ای استفاده شود، که در بالای آن نیز یک منطقه مشخص شده دارد، درست مثل اینست که شما برای جوشکاری میزی با لوازم چیده شده بر رویش در اختیار داشته باشید! سینی دیواره‌دار را می‌شود برای نگهداری قرقره‌های سیم یا چیزهای بزرگ‌تر دیگر استفاده کرد و اندازه آن به بزرگی قرقره‌های سیم شما بستگی دارد.

یک دستگاه دودگیر با شیلنگ بلند و کیسه فیلتر را می‌شود در جلوی این گاری آویزان کرد که به تهویه بخار از محل جوشکاری و ورود بخار یا ذرات به ریه‌های شما جلوگیری می‌کند!

میز جوشکاری‌تان را خودتان بسازید! | آلیاژ جوش پارسه

#image_title

خلاصه

اگر به دنبال ساخت میز جوشکاری جوشکاری هستید، موارد مختلفی وجود دارد که باید موقع مونتاژ آن در نظر گرفته شود. مواردی مثل فضای کافی میز جوشکاری یا ضخامت موادی که می‌خواهید در آن بچینید، بر نحوه این میز و شکل ظاهری آن تأثیر می‌گذارد.

در همین زمینه:  پاسخ به سوالات متداول در مورد انتخاب الکترود مناسب

 

ویدیو

در این ویدیو مراحل ساخت را بصورت کامل و ساده ببیید:

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

there is no comment's for this post