featured-image

سخت‌ترین تست جوشکاری کدام است؟

تست جوشکاری می‌تواند بخش مهمی از ایجاد یک حرفه موفق به عنوان جوشکاری باشد. توانایی شما برای عملکرد خوب در ارزیابی‌های جوشکاری می‌تواند بر نوع موقعیت‌های جوشکاری که واجد شرایط آن هستید تأثیر بگذارد. و این یعنی، آزمایش‌های جوشکاری هم می‌تواند بر درآمد آینده شما تأثیر بگذارد.

چه در حال گذراندن دوره های جوشکاری و چه به فکر ورود به این رشته باشید، احتمالاً از خود می‌پرسید که سخت‌ترین تست جوشکاری کدامست.

اینکه کدام آزمون جوشکاری سخت‌ترین است، در نهایت هم موضوع ذهنی است و به مهارت‌های جوشکاری فردی بستگی دارد، اما در این نوشتار به این خواهیم پرداخت که چگونه آزمایش‌های جوشکاری می‌تواند به بهبود فرصت‌های شغلی شما کمک کند و معمولاً چگونه دشواری این آزمایش‌ها اندازه‌گیری می‌شود.

 

هدف از تست جوشکاری

شرکت‌ها اغلب از کارمندان می‌خواهند که مهارت خود را با انجام تست‌های گواهی جوشکاری که توسط یک سازمان جداگانه انجام می‌شود، نشان بدهند که تمام هدف‌شان ارزیابی توانایی متقاضی در فرآیندهای مختلف جوشکاری است. علاوه بر این، کارفرمای شما ممکن است از شما بخواهد که در آزمون دیگری به نام آزمون صلاحیت جوشکاری قبول شوید.

تست جوشکاری | آلیاژ جوش پارسه

چرا انواع مختلفی از تست‌های جوش وجود دارد؟

با توجه به تنوع تکنیک‌های جوشکاری، تعداد زیادی تست جوشکاری وجود دارد که مهارت‌های شما را در زمینه‌های خاص ارزیابی می‌کند. انواع آزمایش‌هایی که ممکن است نیاز باشد می‌تواند به استانداردهای کارفرمای آینده شما و استانداردهای این حرفه بستگی داشته باشد.

در همین زمینه:  جوشکاری تیگ در یک نگاه!

پیگیری این گواهینامه‌ها می‌تواند نیاز به سرمایه گذاری زیادی در زمان، انرژی و بودجه داشته باشد. بنابراین، ایده خوبی است که برای این تعهد آماده باشید و به تصمیم خود برای تبدیل شدن به یک جوشکار مطمئن باشید.

 

تست جوشکاری چگونه به یافتن شغل کمک می‌کند؟

گذراندن آزمون جوشکاری می‌تواند تأثیر زیادی بر توانایی شما در ایجاد یک کار جوشکاری رقابتی داشته باشد. اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌ها از کارکنان خود می‌خواهند که برای اثبات مهارت‌ها و توانایی‌هایشان یک آزمون جوشکاری بدهند.

بعد از گذراندن موفقیت‌آمیز آزمون جوشکاری حرفه‌ای، معمولاً یک مدرک به رسمیت شناخته شده به عنوان سابقه آزمون صلاحیت جوشکار دریافت خواهید کرد. این تکه کاغذ مهم توضیح می‌دهد که بر اساس آزمایش(های) جوشکاری که انجام داده‌اید، واجد شرایط انجام چه نوع جوشکاری هستید و ضمنا می تواند به شما کمک کند تا از نردبان حرفه‌ای در هنر جوشکاری فلزات بالا بروید.

معمولا با اینکه به هنر‌آموزان اجازه می‌دهند تا هر چند بار که لازم است در آزمون‌های گواهینامه خود شرکت کنند، ممکن است بعضی از شرکت‌ها محدودیت‌هایی داشته باشند. به کارهایی که به خوبی انجام داده‌اید و زمینه‌هایی که در آن‌ها پیشرفت کرده‌اید، توجه داشته باشید. احتمالاً می‌توانید نکاتی را برای کمک به قبولی در آزمون گواهینامه جوشکار به صورت آنلاین و در کلاس‌های جوشکاری خود بیابید.

 

سخت‌ترین تست جوشکاری

یک بار دیگر، باید تاکید کرد که واژهء “سخت ترین” ذهنی است، اما اجازه دهید نگاهی به چند تست مهم بیندازیم. مثلا جوشکاری لوله یکی از فرآیندهای دشوارتر برای جوشکار در نظر گرفته می‌شود.

برای گذراندن تست‌های جوشکاری لوله، باید بتوانید دو لوله فلزی استوانه‌ای را با استفاده از جوش قوس‌دار فلزی محافظ یا هر روش دیگری به هم وصل کنید. برای چالش‌برانگیزتر کردن مسائل، موقع استفاده از تکنیک‌های جوش لوله، اغلب فضای کار را محدود  و موقعیت‌‌های نامناسبی ایجاد می‌کنند.

در همین زمینه:  تفاوت سیم جامد با سیم هسته‌‌ای شار (بخش دوم)

در دسته‌بندی جوش لوله، یک آزمون چالش برانگیز صدور گواهینامه جوش، جوش لوله 6G است که در آن، جوشکاران با یک لولهء سخت با زاویه ۴۵ درجه سروکار دارند. برای قبولی در آزمون جوش لوله 6G، باید مهارت خود را در انواع موقعیت‌های جوشکاری، مثل وضعیت سربالا، عمودی و افقی نشان بدهید. بسته به جایی که در آزمون جوشکاری لوله 6G شرکت می‌کنید، حتی ممکن است مجبور شوید توانایی جوشکاری با دست غالب و غیر غالب خود را نشان بدهید.

تست جوشکاری | آلیاژ جوش پارسه

آموزش جوشکاری می‌تواند راهی برای آماده شدن برای تست‌های جوشکاری و تبدیل شدن به یک جوشکار معتبر باشد. این دوره‌ها طوری طراحی شده‌اند که مهارت‌ها، دانش و تجربه لازم را برای انجام کار خوب در فرآیندهای جوشکاری خاص به شما ارائه دهند.

از آنجایی که بعضی از کارفرمایان ترجیح می‌دهند متقاضیان، مدارکِ بعد از دورهء ثانویه را هم داشته باشند، این آموزش می‌تواند به بهبود فرصت‌های شغلی شما کمک کند. به خاطر داشته باشید که گذراندن آزمون‌های دشوار می‌تواند به موقعیت شما در مشاغل پیشرفته جوشکاری و مزایایی که ممکن است همراه با آنها باشد کمک کند.

منبع: TWS

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

there is no comment's for this post