featured-image

اهمیت صنعت جوشکاری

این یک تصور غلط رایج است که جوشکاری صنعت بی‌اهمیتی است. اما در واقع باید گفت این‌طور دست کم‌گرفتنِ یک صنعت از سوی دنیا کاملا اشتباه است. برعکس، به هر کجا که نگاه کنید صنعت جوشکاری واقعا وجود دارد و دامنه‌اش خیلی گسترده‌تر از چیزی است که تصور می‌شود.

مثلا همین صندلی که روی آن نشسته‌اید، مگر اینکه چوبی باشد، در غیر این صورت با کمک جوش ساخته شده است. هواپیمایی که از پنجره دفتر خود به آن نگاه می‌کنید، به مواد جوشکاری نیاز داشت تا به این شکل کنونی دربیاید! و تازه، همین مساله در مورد پنجره‌های دفتر کارتان هم صدق می‌کند!

حالا، البته ما درک می‌کنیم که چرا تصور غلط ِزیان‌بار بودن نسبت به این صنعتِ کامل و گسترده وجود دارد. شاید فقطً به این دلیل باشد: یکی اینکه، صنعت قابل توجهی نیست و تازه انجامش خیلی دردسر دارد؛ و دوم اینکه، به طور گسترده در مورد آن صحبت یا تبلیغ نشده است. اساساً جهان در مورد جوشکاری، مواد مصرفی جوشکاری، مواد جوشکاری، الکترودهای جوشکاری و هر چیز دیگری که جوشکاری در بر می‌گیرد، آگاهی چندانی ندارد!

صنعت جوشکاری در ساختمان‌سازی | آلیاژ جوش پارسه

نگاهی دقیق‌تر به صنعت جوشکاری

دقیقاً به همین دلیل است که ما اینجا هستیم و با این مجله جوشکاری خیلی چیزها را تغییر خواهیم داد.

همانطور که در بالا گفته شد، اگر بیش از یک بلوک فلزی را در یک جسم، کوچک یا بزرگ (مثل یک پل) مشاهده کردید، مسلما آن جسم جوش داده شده و به شکل کنونی‌اش درآمده است. با این اوصاف، با مشاهده هر چه دقیق‌تر اشیاء، بر ما واضح‌ و واضح‌تر می‌شود که در عمل چقدر صنعت جوشکاری و مواد مصرفی آن گسترهء همه‌گیری دارند.

در همین زمینه:  انواع مختلف گازهای جوشکاری و کاربردهای آنها (بخش چهارم)

همه این حقایق دلالت بر یک چیز دارد: اینکه مسلم است، جوشکاری اقتصاد را به پیش می‌برد و در واقع روغن موتور صنعت جهان است!

خیلی از تولیدکنندگان دستگاه جوش وجود دارند که با تولید مواد جوشکاری و مواد مصرفی جوش در نهایت فرصت‌های شغلی زیادی ایجاد می‌کنند که اغلب ناشناخته باقی می‌مانند.

فرصت‌های شغلی در صنعت جوشکاری گسترده و امیدوارکننده‌ هستند. با این حال، برای افرادی مناسب‌اند که دوست دارند حرفه‌شان بیشتر دستی باشد و یا علاقمندند که دست‌هایشان درگیری بیشتری داشته باشند. اگر بیشتر اهل ایده هستید، احتمالاً هنوز هم می‌توانید جایگاه خود را در نوآوری صنعت جوشکاری پیدا کنید.

 

گستردگی صنعت جوشکاری

در اینجا صنایعی را نام می‌بریم تا بتوانید ایدهء عادلانه‌ای از جامعیت صنعت جوشکاری پیدا کنید. بعضی از این صنایع که در مورد آنها صحبت کردیم عبارتند از:

  • صنایع زیر ساختی
  • صنعت حمل و نقل
  • صنعت تولید
  • کشاورزی و منابع طبیعی
  • تمام حوزه‌های صنعتی
  • صنعت هوانوردی

جوشکاری در صنعت هوانوردی | آلیاژ جوش پارسه

ناگفته نماند که اینها نمونه‌های بیش از اندازه کافی هستند که به شما انگیزه می‌دهند در مورد صنعت جوش شروع به یادگیری بیشتر کنید. البته، برای درک جوشکاری، مواد مصرفی جوشکاری، الکترودهای جوشکاری، سیم‌جوش،‌ مواد جوشکاری، سازندگان دستگاه جوش و نحوه عملکرد آنها باید به طور حرفه‌ای آموزش دیده باشید!

علاوه بر این هر یک از موارد ذکر شده در بالا، شامل انواع مختلفی از جوشکاری است. مثلا جوش قوس الکتریکی وجود دارد که با استفاده از الکترودهای جوشکاری انجام می‌شود. یا بعنوان مثال راه‌های دیگری از جمله جوشکاری با گاز بی‌اثر فلزی یا جوشکاری میگ (MIG) و جوشکاری تیگ (TIG) وجود دارد که بعد از شروع کاوش در جوشکاری و یادگیری آن به صورت آکادمیک و حرفه‌ای، با فرم‌های کامل آن آشنا خواهید شد!

در همین زمینه:  جوشکاری التراسونیک یا فراصوت چیست؟

برای تکمیل دانش خود در این زمینه مجله جوشکاری «آلیاژ جوش پارسه» را دنبال کنید!

 

منبع: D&H Secheron

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

there is no comment's for this post