featured-image

کاربردهای اصلی جوشکاری میگ

به عنوان یک جوشکار، انتخاب نوع مناسب فرآیند جوشکاری، یکپارچگی جوش شما را تعیین می‌کند و این بستگی به عوامل زیادی دارد مثل: نوع فلز قطعه کار، ضخامت فلز، سیم جوش، تجهیزات و تکنیک مناسب کاربردی. در بین انواع مختلفی از فرآیندهای جوشکاری، روش جوشکاری میگ رایج‌ترین نوع است که جوش تمیز و یادگیری آسانی را به مبتدیان ارائه می‌‌دهد.

نام فنی این فرآیند که جایگزین خوبی برای نیازهای تعمیر و نگهداری ساخت شماست، جوشکاری قوسی با گاز (GMAW) یا میگ است. در واقع این فرآیند، از نوع جوشکاری قوس الکتریکی است که در آن یک سیم جوش میگ از یک تفنگ جوش عبور داده می‌شود تا قوس را در حوضچه جوش ایجاد کند و باعث گرم شدن، ذوب شدن و جوش خوردن دو ماده پایه شود.

کاربردهای اصلی جوشکاری میگ | آلیاژ جوش پارسه

در این روش تفنگ جوشکاری با پاشش گاز محافظ از حوضچه جوش در برابر آلودگی جوی محافظت می‌کند. گازهای محافظ رایج مورد استفاده گازهای آرگون یا آرگون-هلیوم و گاز دی‌اکسید کربن هستند و دستگاه جوش از طریق دستگاه ولتاژ جریان مستقیم (DC) کار می‌کند.

کل فرآیند جوشکاری می‌تواند نیمه اتوماتیک یا اتوماتیک باشد. ولتاژ ثابت و منبع تغذیه جریان مستقیم، بیشتر در این فرآیند استفاده می شود، اما می‌شود از سیستم‌های جریان معمولی و جریان متناوب هم استفاده کرد.

 

بعضی از مزایای جوشکاری میگ

  • قابلیت اتصال به طیف وسیعی از فلزات و ضخامت‌ها
  • قابلیت جوش دادن در تمام موقعیت‌ها
  • ارائه مهره جوش خیلی خوب
  • داشتن حداقل پاشش
  • امکان یادگیری آسان فرآیند
در همین زمینه:  راهنمای جامع الکترود جوشکاری / بخش اول

 

کاربردهای جوشکاری میگ

  • جوشکاری ورق‌های صنعتی
  • جوشکاری شیارهای عمیق

 

جوشکاری میگ در صنعت سازه‌ها

به دلیل سهولت استفاده از جوش میگ، بکارگیری آن بهره وری بالایی به همراه می‌آورد که منجر به سود بالاتری می‌شود؛ و این مساله مرهون سرعت بالای این فرآیند و در نتیجه مقرون به صرفه‌گی آن است.

از این فرآیند در ساخت مخازن تحت فشار و سازه‌های فولادی استفاده می‌شود.

جوشکاری میگ در صنعت خودرو و توسعه لوازم خانگی

تعمیرات می‌تواند برای وسایل نقلیه مختلفی لازم شود، اعم از سبک، سنگین، کوچک یا بزرگ در وزن یا اندازه‌های مختلف. جوش میگ یک جوش قابل اعتماد و محکم (حتی کمتر از ۰.۵ میلیمتر) است که می‌تواند با اطمینان برای تعمیر و بازسازی استفاده شود: از جمله برای جداسازی و مونتاژ مجدد بوسیله قطعات جدیدتر و بهبود یافته با آماده سازی قطعه یا اتصال جدید از طریق تمیز کردن سطح بازسازی شده و جوشکاری.

قطعات فرسوده را می‌شود با استفاده از جوش میگ در پوشش‌های مختلف مثل فولاد ضد زنگ، نیکل، آلومینیوم، برنز (با درجه سختی و در انواع مختلف) با نصف قیمت خرید قطعه جدید تعمیر کرد.

جوشکاری میگ در جوشکاری لوله‌ها

رایج‌ترین جوشکاری لوله‌ها با یک جوش ثابت به وسیله جوشکاری خودکار میگ انجام می‌گیرد. از این فرآیند برای تقویت سطح فرسوده خطوط راه‌آهن هم استفاده می‌شود که حتی می‌تواند تقویت نقاط فرسوده راه‌آهن را بهینه‌تر کند. اتصال فلزات از انواع و گونه‌های متفاوت کار آسانی نیست، اما می‌شود با انتخاب سیم پرکننده مناسب به مرور زمان به آن رسید.

 

منبع: D&H Sécheron

دیدگاه شما

there is no comment's for this post