الکترود استیل E309 ایدن EDEN

الکترودهای اسیتل E309 روکش دار بسیار قوی و سخت برای اتصال فولادهای غیر مشابه. برای جوشکاری فولادهای سخت به جوش توصیه می شود. محتوای کربن بسیار کم. الکترود پایه روتیل با رسوب فولاد زنگ نزن آستنیتی حاوی 15 درصد فریت – برای جوشکاری فولادهای غیر مشابه مانند فولادهای ضد زنگ به فولادهای کم آلیاژ. همچنین برای جوشکاری فولادهای با دمای بالا و به عنوان لایه بافر قبل از هاردفاسینگ مناسب است. مناسب برای جوشکاری فولادهای با دمای بالا و به عنوان لایه بافر قبل از عمل سخت. برای تعمیر قطعات ماشین آلات برای مهندسی عمران.

product-picture
خصوصیات
کاربردها
جدول ترکیبات
سؤالات متداول

الکترود استیل E309/309L-16 یک الکترود روکش‌دار است. این الکترود استیل روکش‌دار برای اتصال فولادهای ضد زنگ (استیل) به خود یا به فولادهای کربنی وکم آلیاژی استفاده می‌شود.

محتوای کربن در فلز جوش حداکثر تا 0.04% نگه داشته می‌شود که مقاومت آن را در برابر خوردگی بین دانه‌ای افزایش می‌دهد.

الکترود استیل E309L-15 ایدن

الکترود استیل E309L-15 ایدن EDEN نوع پایه برای اتصال فولادهای غیر مشابه (فولادهای آستنیتی به فولادهای فریتی) و برای روکش‌های آستنیتی روی فولادهای فریتی استفاده می‌شود. فلز جوش متشکل از آستنیت با حدود ۱۵٪ دلتا فریت است. لایه اول روکش‌های فولادهای بدون آلیاژ و کم آلیاژ در برابر خوردگی مقاوم هستند. دمای عملیاتی بالاتر برای اتصالات بین فولادهای غیر مشابه ۳۰۰ درجه سانتیگراد و انتقال قطرات فلزی ظریف، ادغام خوب وجوه مفصلی، سطح مهره‌های هماهنگ و حذف آسان سرباره از جمله ویژگی‌های آنست.

الکترود E309L-15 ایدن برای جوشکاری کربن و فولادهای کم آلیاژ به فولادهای ضد زنگ استفاده می‌شود. این را به شرطی می‌شود انجام داد که دمای عملیات از حدود ۷۰۰ درجه فارنهایت (۳۷۰ درجه سانتیگراد) تجاوز نکند. فقط عملیات حرارتی بعد از جوشکاری باید با دقت زیاد انجام شود.الکترود E309L-15 را می‌شود به عنوان اولین لایه فولاد ضد زنگ بر روی فولاد کربن یا فولاد کم آلیاژ استفاده کرد.

امکانات و خصوصیات الکترود استیل E309L-15

  • طراحی شده با سطوح کربن پایین برای کمک به از بین بردن بارش کاربید در عملیات دمای بالا
  • لایه پاک‌کننده در جوشکاری عمودی ِسر پایین انجماد سریع دارد و سرباره آن به صورت خودلایه‌بردار، آسان حذف می‌شود.
  • مهره‌های هموار با موج‌هایی با فاصله یکنواخت و ظاهری صاف
  • گواهی نشان دهنده شیمی رسوب واقعی و عدد فریت محاسبه شده (FN) که به صورت آنلاین در دسترس است.

کاربردهای الکترود استیل E309L-15

  • جوشکاری فولاد کم کربن ۲۲٪ کروم- ۱۲٪ نیکل استیل
  • اتصال فولاد ضد زنگ به فولاد ملایم یا کم آلیاژ

الکترود E309L-15 ایدن یک الکترود پایه است که برای جوشکاری فولاد کم کربن 22% Cr-12% Ni طراحی شده است. این بر اساس فرمول آهک-تیتانیا است و برای جوشکاری با جریان DC + توصیه می شود جوش های بدون تخلخل با مقاومت در برابر خوردگی قابل مقایسه با فلز پایه هستند.

 

نکاتی در مورد استفاده از الکترود استیل E309L-15

  • طول قوس را تا حد امکان کوتاه نگه دارید.
  • جریان جوشکاری باید تا حد امکان کم استفاده شود.

الکترود استیل E309L-16 ایدن

الکترود استیل E309L-16 ایدن برای جوشکاری فولاد ضد زنگ ۲۲٪ کروم- ۱۲٪ نیکل، فولاد نرم یا کربن به فولاد ضد زنگ و فولاد ضد زنگ روکشدار استفاده می‌شود. این الکترود یک رسوب جوش انعطاف پذیر آستنیتی-فریتی تولید می‌کند که حاوی حداکثر ۰.۰۴٪ کربن است و در نتیجه نسبت به الکترودهای 309 مقاومت خوبی در برابر ترک و خوردگی بین دانه‌ای نشان می‌دهد. کاربردهای معمولی آن مشابه E309 است، اما در مواردی که مقاومت در برابر خوردگی قوی‌تری مورد نیاز باشد.

الکترود E309L-16 برای اتصال فولادهای غیر مشابه (فولادهای آستنیتی به فولادهای فریتی) و برای روکش‌های آستنیتی روی فولادهای فریتی بکار می‌رود و فلز جوش آن متشکل از آستنیت با حدود ۱۵٪ دلتا فریت است. روکش‌های فولادهای بدون آلیاژ و کم آلیاژ در لایه اول در برابر خوردگی مقاوم هستند. بالاترین دمای عملیاتی برای اتصالات بین فولادهای غیر مشابه ۳۰۰ درجه سانتیگراد است و در صورت دماهای بالاتر باید از الکترودهای ENI 422 استفاده شود. انتقال قطرات فلزی ظریف، ادغام خوب وجوه مفصلی، سطح مهره‌های هماهنگ، حذف آسان سرباره، ضربه قوس و ضربه مجدد آسان از ویژگی‌های آنست.

الکترود E309L-16 با هسته شار روتیلی است که با یک قوس بسیار پایدار و بدون پاشش کار می‌کند و سطوح مهره جوش روشن و صاف و سرباره خود رها شونده ایجاد می‌کند. این الکترود یک جوش کم کربن حدود ۲۴٪ کروم- ۱۳٪ نیکل را رسوب می‌دهد و برای جوشکاری‌های غیر مشابه مثل جوشکاری فولاد ضد زنگ به فولاد نرم یا فولاد کم آلیاژ طراحی شده است.

کاربردهای الکترود استیل E309L-16 ایدن

جوشکاری AISI309S و فولاد ریخته‌گری مقاوم در برابر حرارت و جوشکاری لایه اول فولاد ضد زنگ، برای جوشکاری مقاوم در برابر خوردگی فولاد ملایم

الکترود استیل E309L-16 ایدن یک الکترود از نوع آهک-تیتانیاست که به فلز، جوش آستنیتی با کربن بسیار کم ۲۵٪ کروم-۱۲٪ نیکل و عملاً بدون پاشش می‌دهد. به دلیل محتوای کربن بسیار کم، فلز ته نشین شده نسبت به نوع معمولی 309 مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی بین کریستالی دارد و لایه برداری از سرباره آن بسیار خوب است.

 

نکاتی در مورد استفاده از الکترود استیل E309L-16 ایدن

برای جلوگیری از رقیق شدن فلز پایه در جوشکاری فلزات غیرمشابه و فولاد روکش شده، لازم است از جریان بیش از حد استفاده نشود.

 


الکترود E309L-16 ایدن EDEN | آلیاژ جوش پارسه

الکترود استیل E309L-17 ایدن

الکترود استیل E309L-17 ایدن EDEN یک الکترود روتیلی ما برای جوشکاری فولادهای CrNi مقاوم در برابر خوردگی و مقاوم در برابر حرارت، اتصال فلزات غیر مشابه و بافر است. این الکترود برای اتصال فولادهای روکش شده مناسب است. محتوای FN (FN ~ 17) مقاومت خوب در برابر ترک خوردگی را تضمین می کند. الکترود E309L-17 ایدن یک سیم هسته آلیاژی از نوع تمام جریان (AC/DC) است.

کاربردهای الکترود استیل E309L-17 ایدن EDEN

  • اتصال فولادهای با استحکام بالا
  • فولادهای غیر آلیاژی و قابل عملیات حرارتی کم
  • فولادهای ضد زنگ، کروم فریتی و کروم نیکل آستنیتی
  • فولادهای منگنزی آستنیتی.

موقعیت‌های جوشکاری الکترود استیل E309L-17 ایدن

  • همه موقعیت‌ها
    موقعیت‌های جوشکاری الکترود E309L-17 ایدن

 

الکترود استیل E309LMo-16 ایدن EDEN

الکترود استیل E309LMo-16 ایدن EDEN نوع روتیل برای اتصال فولادهای غیر مشابه (فولادهای آستنیتی به فولادهای فریتی) و همچنین روکش‌های آستنیتی بکار می‌رود. فلز جوش متشکل از آستنیت با حدود ۱۵٪ دلتا فریت است؛ روکش‌های فولادهای بدون آلیاژ و کم آلیاژ در لایه اول به دلیل محتوای مولیبدن در برابر خوردگی مقاوم هستند. دمای عملیاتی بالاتر برای اتصالات بین فولادهای غیر مشابه ۳۰۰ درجه سانتیگراد است و در موارد دماهای بالاتر از الکترودهای ENI 422 استفاده می‌شود. انتقال قطرات فلزی ریز، ادغام خوب وجوه مفصلی، ظاهر خوب مهره‌های هماهنگ، حذف آسان سرباره، ضربه زدن و مهار آسان قوس از دیگر ویژگی‌های آنست.

الکترود E309LMo-16 ایدن برای جوشکاری Cr-11-15% Mi -2-3% Mo 27-22% فولاد ضد زنگ، فولاد ضدزنگ آستنیتی حاوی مولیبدن تا فولاد نرم یا کربنی و برای جوشکاری صفحات فولادی فریتی با روکش فولاد ضد زنگ AISI 316 ساخته شده است. این الکترود یک رسوب جوش مقاوم به ترک آستنیتی و فریتی ایجاد می‌کند که مقاومت در زمینه خوردگی در برابر اسید سولفوریک، اسید فسفریک و غیره ایجاد می‌کند. رسوبات جوش الکترود E309LMo-16 ایدن دارای استحکام کششی بیشتر از 309 یا 309L است و معمولاً برای پوشش فولاد کربنی استفاده می‌شود که رسوبات جوشی مشابه فولاد ضد زنگ 316 ایجاد می‌کند.

 

کاربردهای الکترود استیل E309LMo-16 ایدن

جوشکاری فولاد Cr-Mo یا فولاد کربنی ایجاد می‌کند

  • جوشکاری AISI (SUS) 316 یا AISI (SUS) 316L به فولاد کربنی
  • جوش جانبی فولاد روکش شده به AISI (SUS) 316 یا AISI (SUS) 316L

الکترود استیل E309LMo-16 ایدن یک الکترود از نوع تیتانیای آهکی و برای جوشکاری تمام موقعیت مناسب است که قابلیت استفاده و جوش پذیری خوبی دارد. مقاومت خوبی در برابر اسید سولفوریک رقیق در مقایسه با  الکترود 309MoL و فلزات جوش مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی و مقاومت حرارتی در شرایط جوش داده شده دارند. از آنجایی که الکترود E309LMo-16 ایدن دارای محتوای کم کربن است، می‌شود از آن برای جوشکاری فولاد ضد زنگ با کربن بسیار کم و حاوی مولیبدن برای زیرسازی صفحات مادر حاوی محتوای کربن بالا استفاده کرد.

 

نکاتی در مورد استفاده از الکترود استیل E309LMo-16 ایدن

  • قوس را تا حد امکان کوتاه نگه دارید و جریان جوش را تا حد امکان کم انتخاب کنید.
  • عرض بافت باید دو و نیم برابر قطر الکترود باشد.
  • هنگامی که الکترودها رطوبت را جذب کردند، قبل از استفاده آنها را در دمای ۳۰۰-۲۵۰ درجه سانتیگراد به مدت ۹۰-۶۰ دقیقه خشک کنید.

الکترود استیل E309Cb-16 ایدن EDEN

کشور هند یکی از شناخته شده‌ترین واردکنندگان و صادرکنندگان انواع فلزات است که الکترودهای جوشکاری فولاد ضد زنگ را در انواع مشخصات، ابعاد و ضخامت‌های مختلف ارائه می‌دهد.

الکترود E309Cb-16 (AWS A5.4) ایدن، برای کاربردهای مختلفی استفاده می‌شود، از جمله اینکه الکترود آن برای وسایل خاصی که نیاز به کلمبیوم دارند با ترکیب ۱۲٪ نیکل و ۲۲٪ کروم طراحی شده است.

آنها به مدت طولانی در صنایع کاربردی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و از تکنولوژی تصفیه شده و درجه بهتر مواد اولیه با استفاده از جدیدترین ویژگی‌ها ساخته شده‌اند. این الکترودهای جوشکاری استیل را همچنین می‌‌شود به سفارش مشتریان محترم، با توجه به ضخامت و اندازه آنها، ساخت.


الکترود استیل E309LMo-15 ایدن EDEN

الکترود E309LMo-15 ایدن یک الکترود فولادی ضد زنگ با روکش پایه با کربن بسیار کم است که رسوب جوش آستنیتی ۲۳ کروم، ۱۳ نیکل، ۲.۵ مولیبدن را ایجاد می‌کند. فلز جوش محکم و دارای مقاومت عالی در برابر خوردگی و اکسیداسیون در دمای بالا و مداوم تا ۱۱۰۰ درجه سانتیگراد است. جوش با الکترود E309LMo-15 ایدن با یک قوس آرام، صاف و پایدار در همه موقعیت‌ها و با حداقل پاشش انجام می‌شود. پوشش سرباره به راحتی جدا می‌شود، مهره جوش براق و صاف و فلز جوش از کیفیت رادیوگرافی برخوردار است.

 

کاربردهای الکترود استیل E309LMo-15

الکترود E309LMo-15 ایدن مخصوصاً برای جوشکاری فولادهای ضدزنگ مناسب است که در آن در مقایسه با الکترودهای مبتنی بر روتیل هم کلاس، استحکام بهتری مورد نیاز است.

الکترود E309LMo-15 ایدن برای جوشکاری فولادهای روکش دار نوع 316 و همچنین برای اتصال و به عنوان لایه بافر در جوشکاری فلزات غیر مشابه، اتصال فولاد ملایم به فولاد ضد زنگ و فولاد کم آلیاژ به فولاد ضد زنگ استفاده می‌شود. همچنین برای سطح بندی و ایجاد مقاومت در برابر سایش مناسب است و برای جوشکاری لایه ایجاد شده توربین، رانرهای ساخته شده از فولادهای ضد زنگ کروم فریتی هم توصیه می‌شود.


الکترود استیل E309Mo-16 ایدن EDEN

الکترود استیل E309Mo-16 ایدن نوع روتیل، الکترود فولاد ضد زنگ با بازیافت بالا (۱۶۰٪) برای جوشکاری فولادهای غیر مشابه فریتی به فولادهای آستنیتی و رسوب گذاری روکش‌های ضد زنگ آستنیتی استفاده می‌شود. فلز جوش آستنیتی دارای محتوای دلتا فریت تقریباً ۱۵ درصدی است. روکش‌های روی فولادهای بدون آلیاژ در لایه اول به دلیل محتوای مولیبدن، در برابر خوردگی مقاوم هستند.

الکترود استیل روکشدار E309Mo-16 ایدن بالاترین دمای کاری برای اتصالات فولادی غیر مشابه ۳۰۰+ درجه سانتیگراد است و به همان اندازه امکان استفاده از جریان مستقیم و متناوب (AC و DC) را دارد. ضربه زدن و زدن مجدد قوس با آن آسان است و انتقال قطرات فلزی ریز، ادغام خوب سطوح مفصلی، سطح مهره‌های ریز موج دار، حذف آسان سرباره از ویژگی‌های دیگر آنست. این الکترود همچنین ظرفیت حمل جریان بالای برق را دارد، چون سیم هسته از جنس فولاد ضد زنگ نیست.

خرید الکترود استیل E309 ایدن EDEN | شرکت آلیاژ جوش پارسه

خرید الکترود استیل E309 ایدن EDEN

شرکت آلیاژ جوش پارسه بعنوان نماینده انحصاری شرکت‌های سوپرون (Superon) هند و آینه (INE) ایتالیا الکترود استیل روشکدار E309 را در کنار طیف گسترده‌ای از سیم‌جوش و الکترودهای جوشکاری برای صنایع، کارخانجات، کارگاه‌ها و … ارائه می‌دهد.

جهت خرید عمده و یا سازمانی الکترود استیل E309 می‌توانید با واحد فروش شرکت با شماره تلفن‌های 09367661009 و 02166170379 تماس حاصل نمایید.

جدولی برای محصولات این دسته وجود ندارد

سؤالات متداول برای این محصول وجود ندارد