featured-image

جوشکاری به کمک باتری ماشین و چوب‌رختی (بخش اول)

جوشکاری به کمک باتری ماشین وچوب‌رختی ممکن است؟

هیچ می‌دانید با استفاده از باتری ماشین به عنوان منبع تغذیه و چوب‌رختی به عنوان میله پر کننده‌، می‌توانید با موفقیت جوشکاری کنید؛ که البته در شرایط عادی چنین حرکتی اصلا توصیه نمی‌شود. با این حال، لازمست برای این کار چند باتری را به هم متصل کنید تا به میزان مناسب آمپر مورد نیاز برای شروع و نگهداری قوس را در اختیار داشته باشید.

روند جوشکاری در زمینه ایمنی نگرانی‌های زیادی دربردارد. از نور داغ سفید قوس گرفته تا گرمای شدید فلز مذاب، همیشه عمل جوشکاری آمیخته با شرایط خطرناک است. تلاش برای جوشکاری با باتری ماشین و چوب‌رختی این تهدیدات ایمنی را بیشتر می‌کند.با این حال، به دلیل موفقیت‌های این روش، ما می‌خواهیم شما را با آن آشنا کنیم. به خاطر داشته باشید که ما نمی‌گوییم این کار را در خانه انجام دهید و همچنین اکیداً از شما می‌خواهیم هنگام جوشکاری تا حد امکان ایمن باشید.

 

چرا باید جوشکاری به کمک باتری ماشین وچوب‌رختی را یاد گرفت؟

دلایل زیادی برای یاد گرفتن این جوشکاری وجود دارد. به عنوان مثال، دانستن چگونگی جوشکاری با منابع ِدر دسترس، گاهی می‌تواند خیلی خیلی حیاتی باشد و در شرایط سخت گرفتاری، شما را حداقل به منطقه امنی برساند.

به این فکر کنید که اگر در شرایطی باشید که نخواهید دستگاه جوشکاری بخرید چون فقط به چند خال‌جوش نیاز دارید، چه کاری می‌توانید انجام دهید. یا اینکه اگر دستگاه جوشکاری‌تان خراب شود و تمام داشته‌های شما باتری ماشین و یک چوب‌رختی باشد چگونه می‌توانید یک پروژه را به پایان برسانید. کاربردهای جوشکاری به این روش بسیار بیشتر از چیزی است که فکرش را می‌کنید.

جوشکاری به کمک باتری ماشین وچوب‌رختی

اصول مدار جوشکاری

همه ما می‌دانیم که جوشکاری برای ذوب فلزات نیاز به گرمای شدید دارد. اما آیا می‌دانید اجزای لازمه این کار چیست؟

در همین زمینه:  برای شروع جوشکاری چه چیزهایی لازم است؟ / چهار نکته مهم برای مبتدیان

یک کابل الکترود، برق را از دستگاه جوشکاری می‌گیرد و به کمک قوس جوش آن را به قطعه کار هدایت می‌کند. از نظر فنی، قوس به زمین متصل می‌شود اما چون زمین به قطعه کار متصل است، برق در آنجا پراکنده می‌شود؛ به همین دلیل کابل کار، یعنی کابل زمینی، برای تکمیل مدار به دستگاه جوش متصل می‌شود.

حالا می‌توانید حدس بزنید که باتری ماشین و چوب‌رختی جایگزین کدام اجزا می‌شوند؟

 

موراد مورد نیاز جوشکاری به کمک باتری ماشین وچوب‌رختی

موراد مورد نیاز جوشکاری به کمک باتری ماشین وچوب‌رختی از این قرار است:

یک باتری ماشین شارژ شده

یک چوب‌رختی

مجموعه‌ای از کابل‌های جامپر

داشتن کلاه ایمنی، دستکش و یک سطح صاف برای جوشکاری ضروری

وقتی این مواد را جمع کردید، آماده باشید، چون جوشکاری فورا شروع می‌شود. اما اول، سرِ منفی باتری را به قطعه‌ای که قصد جوشکاری آن را دارید و چوب‌رختی را به سرِ مثبت وصل کنید. حالا مدار جوشکاری تقریباً کامل است. آخرین مرحله این است که بر روی قطعه‌ای که می‌خواهید جوش بدهید با یک قوس پل بزنید و جریان انرژی را از باتری به آن برسانید.

جوشکاری به کمک باتری ماشین وچوب‌رختی

شرایط و کاستی‌های جوشکاری به کمک باتری ماشین وچوب‌رختی

اگرچه این روش جوشکاری، عالی به نظر می‌رسد اما توجه به چند نکته در آن خیلی ضروری است.

اول و مهمترین فقدان قدرت پایدار. باید در هسته جوشکاری گرمای شدیدی ایجاد شود، اما اگر باتری ماشین شما قادر به تولید درجه حرارت کافی در قوس نباشد، جوشکاری قابل نفوذ به راحتی اتفاق نمی‌افتد. در عین حال، داشتن قدرت زیاد می‌تواند دست شما را به جهت مخالف سوق بدهد، جوش‌های شما را بیش از حد ذوب کند و خلاصه مشکلات کاملا جدیدی بسازد.

در همین زمینه:  ۵ نکته مهم و ساده برای جوشکاران مبتدی

این، از اشکالات جوشکاری به این روش است. یک جوشکاری معمولی به شما امکان می‌دهد بسته به نوع برنامه خود تنظیمات لازم را انجام دهید، ولی در مورد این جوشکاریِ موقت، اینگونه نیست. در حقیقت، شما محدود به آن چیزی هستید که جوشکاری DIY در آن زمان قادر به انجام آنست؛ وانگهی، اگر متوجه شدید که باتری اتومبیل شما کاملاً شارژ نشده است، ممکن است برای جوشکاری

فرصت کوتاه درجوشکاری به کمک باتری ماشین وچوب‌رختی به‌جای چند دقیقه فقط چند ثانیه فرصت داشته باشید

یکی دیگر از ملزومات لازم برای جوشکاری به این روش، خود ِچوب‌رختی است. در حالی که میله جوشکاری واقعاً باید همان چیزی باشد که ما دنبالش هستیم، یک چوب‌رختی بعنوان فلز پرکنندهء مورد نیاز هم برای پشتیبانی از جوش کافی است. اما از آنجا که امروزه بسیاری از چوب‌رختیها پلاستیکی هستند، در وهله اول ممکن است یافتن نوع فلزیِ آن دشوار باشد. همچنین باید پوشش روی چوب‌رختی مورد بررسی قرار گیرد، چون می‌تواند در حین استفاده چوب‌رختی به عنوان میله جوش، بسوزد و مواد شیمیایی آزاد کند.

 

 

منبع:

https://workshopwelding.com/welding-with-a-car-battery-and-coat-hanger-how-its-done/

دیدگاه شما

there is no comment's for this post