جوشکاری به کمک باتری ماشین و چوب‌رختی (بخش دوم)

 در بخش اول این مطلب اندکی در مورد موشکاری به کمک باطری ماشین و چوب رختی آموختیم. در بخش دوم به نکات ایمنی و دیگر مطالب مرتبط با این جوشکاری می پردازیم.

 

نکات ایمنی لازم در جوشکاری به کمک باتری ماشین و چوب‌رختی

کار با شرایط غیر قابل پیش‌بینی، مثل شرایطی که در جوشکاری با باتری ماشین و چوب‌رختی وجود دارد نیازمند احتیاط بیشتری است. موقع جوشکاری به این روش، موارد زیر را به خاطر بسپارید و یادتان باشد که مسائل ایمنی برای‌تان در اولویت باشد:

جوشکاری با باطزی ماشین و چوب رختی

  • برای جوش فولادی که ضخامت آن کمتر از ¼ است از دو باتری استفاده کنید. اگر بخواهید چیز بزرگتری را جوش بدهید، حداقل به سه باتری نیاز دارید.
  • “آمپراژ باتری بسیار مهم خواهد بود. اگر از باتری‌های بزرگ‌تر مثل باتری کامیون با آمپراژ بالاتر استفاده کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.” هرچه توان بیشتری به قوس بدهید، نتیجه جوشکاری شما بهتر خواهد بود.
  • یادتان باشد که در این روش، شما هیچ کنترلی روی ولتاژ/ جریان نخواهید داشت و جوشکاری‌تان یک عمل “ضرب‌الاجل” خواهد بود.
  • راستی، کلاه ایمنی ندارید؟ خب، خیلی ساده است، به قوس نگاه نکنید. اگر این روش به همین راحتی که گفته شد برای‌تان انجام شدنی نیست، یک عینک آفتابی بزنید. اگرچه این کار ممکن است نتواند نور قوس را به حدی که قابل تحمل باشد کاهش بدهد، اما حداقل از چشمان‌تان کمی محافظت می‌کند.
  • چوب‌رختی را به دور یک جسم مغناطیسی حلقه کنید تا قوس صاف‌تری داشته باشید. این باید مدار جوشکاری را با اندکی القای الکترومغناطیسی تقویت کند.
  • اگر می‌خواهید زمان جوشکاری خود را افزایش دهید، باتری‌ها را به طور موازی به هم متصل کنید. این بدان معناست که هر ترمینال باتری به ترمینال مشابه در باتری بعدی متصل می‌شود (منفی به منفی و مثبت به مثبت). برای خروجی بهتر، “شما می‌توانید باتری‌ها را به صورت سری، با سیم به هم وصل کنید.”
در همین زمینه:  نکات ایمنی جوشکاری

قبل از اینکه سعی کنید از جوشکاری باتری ماشین و چوب‌رختی استفاده کنید، لحظه‌ای وقت بگذارید. درباره موضوع بیشتر تحقیق کنید و در نت تعداد زیادی فیلم مربوط به آن را تماشا کنید. هرچه بیشتر در مورد چگونگی انجامِ ایمن و درستِ این جوشکاری بدانید، بهتر است.

 

جوشکاری به کمک باتری ماشین و چوب‌رختی همیشه عملی است؟

جوشکاری با باتری ماشین و چوب‌رختی قطعاً برای شما اعتماد به نفس زیادی بهمراه می‌آورد. با این حال، آیا واقعا جوشکاری مداوم به این روش عملی است؟

اگر کمی بیشتر به آن فکر کنید، می‌بینید که: “خرید یک ژنراتور که به شما امکان جوشکاری بدهد، بسیار منطقی‌تر است. یا یک دستگاه جوشکاری قوس کوچک بخرید تا به همراه یک ژنراتور قابل حمل از آن استفاده کنید. ” اکثر دستگاه‌های جوشکاری مبتدی، قیمت مناسبی دارند و به راحتی می‌توانید آنها را در فروشگاه سخت‌افزار محلی خود پیدا کنید. آنها دارای رتبه‌بندی هستند. از استفاده خانگی و سرگرمی گرفته تا موارد حرفه ای. با این خرید، ضمن از بین بردن خطر برق گرفتگی، متوجه خواهید شد که کار با آنها بسیار قابل اعتماد‌تر از جوشکاری با باتری ماشین و چوب‌رختی است. بنابراین اگرچه قرار دادن این مواد (مثل چوب‌رختی و …) در اتومبیل خود برای روز مبادا خوب است، اما می‌بینید که گزینه‌های خوب دیگری هم وجود دارد.

 

جوشکاری با باطزی ماشین و چوب رختی

به عنوان مثال، Popular Mechanics ، دستگاه ترِید وِلد/Trail Weld  را توصیه می‌کند که قابل حمل است (یک کیت مفید از ابزار جوشکاری DIY) و کابل‌هایی برای اتصال دو یا سه باتری ۱۲ ولتی اتومبیل به صورت سری دارد. این کیت به شما امکان می‌دهد تعمیرات جوشکاری را در هرجایی انجام بدهید و خوبست آن را در کنار جعبه کمک‌های اولیه خود جای دهید.

در همین زمینه:  بهترین الکترود جوشکاری برای مبتدیان

 

نکته اساسی درباره جوشکاری به کمک باتری ماشین و چوب‌رختی

یک جوشکاری تجاری از نظر ایمنی رتبه بالاتری نسبت به جوشکاری با باتری ماشین و چوب‌رختی دارد. البته باید اعتراف کرد که هر چیز جای خودش را دارد. تلاش برای جوشکاری با چوب‌رختی و باتری اتومبیل هیچ اشکالی ندارد. به شرط آنکه نکات ایمنی را مو‌به‌مو رعایت ‌کنید و برای آرامش خاطر هر چه بیشتر، در صورتیکه برای‌تان مقدور است یک کپسول آتش نشانی در دسترس داشته باشید.

 

منبع:

https://workshopwelding.com/welding-with-a-car-battery-and-coat-hanger-how-its-done/

بیشتر بخوانید:

جوشکاری به کمک باتری ماشین و چوب‌رختی (بخش اول)

نکات ایمنی جوشکاری