نماد سایت آلیاژ جوش پارسه

بهترین الکترود جوشکاری چند منظوره

#image_title

آسایش و راحتی بسیار اهمیت دارد و داشتن یک ابزار چند منظوره مثلا در مورد الکترود جوشکاری آرزوی هر کارگری است. وقتی الکترودی دارید که می‌توانید تقریباً برای هر کاری از آن استفاده کنید، یعنی همیشه برای هر کاری آماده خواهید بود.

البته انواع مختلف الکترودهای استیک و هر کدام برای تخصص خاصی وجود دارند.

به عنوان مثال، الکترود 7018 بیشتر برای جوشکاری ساختاری و سنگین استفاده می‌شود چون جوش یکنواخت‌تری ارائه می‌دهد که در دماهای بسیار پایین در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد. الکترودهای 6010 و 6011 رایج‌ترین الکترودهای جوشکاری هستند که برای فلز کثیف، زنگ زده یا رنگ شده استفاده می‌شوند چون نفوذ عمیق و قوس تهاجمی آنها هر چیزی را در سر راه خود می‌سوزاند.

 

شناختن اعداد

اگر با اعداد گیج شده‌اید، به این توضیحات دقت کنید:

#image_title

ضخامت الکترود

الکترودهای جوش در چندین اندازه وجود دارند: 1/16، 3/32، 1/8، و 5/32 اینچ.

منطقاً با افزایش ضخامت فلز، ضخامت میله جوش (الکترود) هم باید افزایش یابد:

 

الکترود 6010

 

الکترود 6011

الکترود 7018

 

راهنمای خریدار

قبل از انتخاب بهترین الکترود جوشکاری چندمنظوره، باید این عوامل را در نظر بگیرید:

نفوذ

 

موقعیت‌های جوشکاری

 

اندازه بسته

 

جریان

#image_title

سوالات متداول در مورد تفاوت الکترودها

۱. تفاوت الکترودهای 6011 و 6013 در چیست؟

6013 با پوشش پتاسیم تیتانیای بالا، با جریان متناوب و جریان مستقیم مثبت کار می‌کند. با این حال، بزرگترین تفاوت آنها در توانایی نفوذ است. 6013 دارای نفوذ کم عمق و برای جوشکاری فلزات نازک مناسب است. همچنین یک مهره صاف و یکدست ایجاد می‌کند که به راحتی برداشته می‌شود.

 

۲. راحت‌ترین الکترود برای جوشکاری کدامست؟

7018 ساده‌ترین الکترود برای استفاده است چون خیلی نرم کار می‌کند و عملا هیچ پاششی ندارد. نفوذ متوسط​ش هم احتمال دمیدن در فلز را کاهش می‌دهد.

 

۳. قوی‌ترین الکترود جوش کدامست؟

الکترود 7018 قوی‌ترین است چون مقاومت کششی 70000 PSI دارد و 6011 با 60000 PSI مقاومت کششی دومین الکترود جوش قوی در بازار است.

 

۴. یک جوش استیک خوب چیست؟

انتخاب الکترودجوش مناسب، ضخامت مناسب، زاویه جوشکاری تنها برخی از عواملی هستند که یک جوش استیک خوب را تعیین می‌کنند. در نهایت، همه چیز به نوع جوشکاری که باید انجام شود بستگی دارد، بنابراین برای جوش‌های گوشه، از تکنیک‌های متفاوتی نسبت به جوش لب به لب استفاده می‌شود.

 

۵. چطور می‌شود از چسبیدن الکترود جوش جلوگیری کرد؟

تمیز کردن سطحی که باید جوش داده شود باید اولین قدم باشد و تنظیم تنظیمات روی دستگاه با توجه به ضخامت فلز پایه، مرحله بعدی است همچنین باید از روش صحیح ضربه زدن با قوس پیروی کرد چون هر الکترود به روش متفاوتی برای زدن قوس نیاز دارد.

 

منبع: Welding Headquarters

خروج از نسخه موبایل